דוח בלק"ר - מהפכה בבדיקה




בדיקה לפני קניית רכב בלי שבודקים פיזית את הרכב, איך זה ייתכן?

בעקבות שורה של רפורמות בתחומי הנגשת מאגרי הנתונים מכלל המשרדים הממשלתיים, אנו שמחים להרים את הכפפה ולהיות החלוצים שמביאים עד אליכם, לפתח תיבת המייל, את המהפכה בבדיקת רכב לפני קנייה. בעלות נמוכה תקבלו מידע רב ויקר ערך על הרכב ומוכר הרכב.

הבדיקה שלנו לא בהכרח מחליפה בדיקה פיזית של גיר ומנוע למשל לרכבים עם קילומטראז' גבוה או רכבים בשנתון נמוך, ולעיתים ההמלצות שלנו יהיו להמשיך ולבדוק את המנוע או את הגיר, ובמקרה כזה תקבלו מאיתנו גם קופון להמשך הבדיקה. אנחנו החלק החסק שהיה לכם עד היום במכון בדיקה, ולעיתים אנו מייתרים את הצורך בבדיקה במכון. איך זה ייתכן? וובכן הרציונאל הוא פשוט - אנו מקבלים את המידע שלנו מחברות הביטוח, ממשרד הרישוי, מהמשטרה, ממשרד המשפטים וממוסכים ראשיים. כל הנתונים האלו מתכנסים לתוך דוח, ובעזרת כלי AI אנו יכולים לספק לכם האם הרכב עבר תאונות, האם נגנב והושב, האם יש פגיעה בשילדה, האם נקבעה ירידת ערך, העאם הרכב משועבד, ממושכן או אפילו מעוקל, האם הידיים שהחזיקו ברכב היו תמיד פרטיות או אולי חברת ליסינג ועוד מידע רלוונטי יקר ערך עבורכם.

בנוסף אנו בודקים את בעל הרכב, כי במקרים שיש פגיעות ובעלי רכב לא הגונים ינסו להסתיר את הנזק מחברות הביטוח ומהקונה, אז אנחנו נפשפש בעבר של בעל הרכב ונבדוק האם יש לו תיקים פלילים, תיקים אזרחיים רלוונטיים, האם הוא סוחר רכב, האם נוכל, האם עבר פשיטת רגל או חדלות פרעון ועוד.



הדוח שלנו מחולק ל-3 חלקים

חלק I - בדיקת הרכב

בחלק הראשון בדוח אנו בודקים את ההיסטוריה של הרכב עצמו (ב-7 השנים האחרונות) כמו מעורבות בתאונות קלות (מעל גובה ההשתתפות העצמית) ותאונות קשות יותר, נתוניו הטכניים של הרכב, אבזור הבטיחות, מתי עלה לכביש, האם ומתי עבר טסט ועוד. להלן רק חלק מהבדיקות:

  • האם הרכב היה מעורב בתאונות
  • האם עקב מעורבות בתאונות נקבעה ירידת ערך לרכב
  • האם הרכב שנבדק הוכרז כ-טוטאל-לוס
  • האם הרכב נגנב והאם הושב לבעליו
  • האם יש קריאות שירות פתוחות לרכב
  • האם יש תביעות ביטוח הנוגעות לרכב
  • תגמולים ופיצויים ששולמו לבעלי הרכב ע"י חברות הביטוח



חלק II - בעלויות ומוכר הרכב

בחלק השני נבדוק את היסטוריית הבעלות של הרכב, בהווה וגם נציץ לעתיד ע"י בדיקת שעבודים לרכב, משכונים ועיקולים. בנוסף נבצע בדיקת רקע על מוכר הרכב, ונחפש שלדים חבויים שצריכים להדליק נורת אזהרה לפני שניגשים לעסקה. נבחן בין היתר את הבאים:

  • האם רשומה לרכב בעלות מסחרית/החכר בעבר ובהווה
  • האם הרכב משועבד, ממושכן או מעוקל
  • האם מוכר הרכב הינו סוחר רכב
  • האם מוכר הרכב מסובך משפטית או פלילית
  • האם מוכר הרכב נמצא בחדלות פירעון
  • האם מוכר הרכב הוכרז כפושט רגל
  • האם מוכר הרכב נמצא במאגר מתחזים
  • האם מוכר הרכב נחשב לחייב מוגבל בבנקים



חלק III - מסקנות, תובנות וכדאיות העסקה

בחלק השלישי של הדוח, ובעזרת טכנולוגיית ה-AI שלנו, אנו נותנים בכל בדיקה ציון בין 1 ל-100, ומציגים את הליקויים, המסקנות והתובנות התפורות למידותיו של הרכב, בעליו והעסקה המדוברת. בנוסף, אנו מספקים כלים לבדיקת כדאיות העסקה לאורך זמן, כמו גם הצגת המחירון של הרכב בעת הבדיקה ושלל טפסים חיוניים. בין היתר ניתן למצוא בחלק זה:

  • ציון הבדיקה
  • מחירון הרכב בלוי יצחק וגם ביד-2
  • תחזית ירידת ערך עתידית לרכב
  • מחשבון עלות אחזקת הרכב
  • מחשבון ואפשרות למימון העסקה
  • מידע על שוק הרכב ובדיקת דגמים דומים
  • המלצות ומסקנות עפ"י נתוני הדוח והליקויים שהתגלו
  • טפסים והסכמים מול מוכר הרכב
  • קבצים רשמיים מצורפים (למשל שעבוד רכב)